Zece bănci din România oferă în acest moment Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB), o facilitate de a verifica identitatea beneficiarului la plățile în lei efectuate prin internet banking, serviciu care contribuie la creșterea siguranței tranzacțiilor efectuate de clienți prin ordine de plată electronice, anunță Transfond.
Începând din luna aprilie, Vista Bank se alătură băncilor din România care au aderat la Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB) pus la dispoziție de Transfond.
Serviciul este oferit în mod gratuit clienților persoane fizice și juridice și este disponibil 24/7 în rândul băncilor participante în cadrul SANB.
Băncile participante în cadrul SANB:
- Libra Internet Bank S.A
- ING Bank N.V. Amsterdam-Sucursala Bucuresti
- CEC Bank S.A.
- Alpha Bank Romania S.A.
- First Bank S.A.
- UniCredit Bank
- Salt Bank
- BCR S.A.
- Banca Română de Credite și Investiții S.A.
- Vista Bank S.A.
Cum funcționează Serviciul de Afișare a Numelui Beneficiarului (SANB)?
La inițierea unui ordin de plată electronic în lei către un beneficiar persoană fizică, în momentul în care plătitorul introduce codul IBAN al beneficiarului plății, aplicația bancară va afișa automat prenumele și inițiala numelui beneficiarului, așa cum sunt acestea transmise în sistemul SANB de către banca beneficiarului. În cazul în care beneficiarul este o persoană juridică, se va afișa, pentru validare, o parte din denumirea companiei. Astfel, plătitorul are posibilitatea de a verifica dacă numele beneficiarului corespunde cu numele afișat automat prin interogarea bazei de date SANB și, în cazul în care acestea diferă, de a corecta sau anula ordinul de plată. Facilitatea funcționează doar dacă atât banca plătitorului, cât și a beneficiarului plății sunt participante la SANB.