Zeci de trenuri anulate anul acesta. Vezi lista din Târgu Mureș și din zonă
Zeci de trenuri anulate anul acesta. Vezi lista din Târgu Mureș și din zonă

Zeci de trenuri anulate anul acesta. Vezi lista din Târgu Mureș și din zonă

Vor fi trenuri anulate inclusiv pe rute feroviare redeschise de curând, în care CFR SA a investit sute de milioane de euro.

Trenuri la șase ore și jumătate distanță pe linie modernizată

După anulările dispuse de CFR Călători, de la ora 8,23 la ora 13,45 (cinci ore și 22 de minute) nu va mai pleca niciun tren din gara Giurgiu Oraș spre București Progresu. Alte șase ore de pauză vor fi și în cursul după amiezii (13,45-19,38).

În sens invers, apare o ”gaură” și mai mare, de șase ore și 31 de minute (8,22-15,53) la plecările din București Progresu către Giurgiu Oraș, urmată de una de ”doar” cinci ore și 59 de minute (11,28-17,27). În aceste condiții se pune în mod firesc întrebarea de ce s-a mai investit o groază de bani în redeschiderea liniei dacă numărul trenurilor care circulă pe ea este simbolic? Locuitorii din zonă au fost amăgiți în vară că au din nou trenuri la dispoziție, iar în iarnă sunt trimiși înapoi la microbuze.

La SRTFC București se mai anulează (total sau parțial) și alte trenuri, pe rutele București-Urziceni și retur și București-Târgoviște și retur.

Pe linia ferată dintre Ocna Sibiului și Loamneș, care circulația trenurilor s-a reluat în data de 10 decembrie 2024. Aici, suma investită în reparațiile la suprastructura feroviară, incluse în programul de lucrări de tip Quick Wins – SRCF Brașov, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile PNRR, a fost mult mai mica decât pe București-Giurgiu, de doar 7,8 milioane de lei plus TVA. Lucrările pe cei 1,84 km de linie au fost făcute de asocierea San Electroterm Grup SRL – Vest Construct SRL.

Și pe această secție circulă zilnic tot șapte perechi de trenuri ale CFR Călători (la fel ca pe București-Giurgiu), dintre care trei vor fi anulate (pe relațiile Sibiu-Mediaș, Sibiu-Copșa Mică și Sibiu-Sighișoara). Rămân deci doar patru perechi în circulație zilnic. Deosebirea este că pe acest traseu mai circulă și trenurile Interregional Călători.

Odorheiul rămâne cu două perechi de trenuri pe zi

Anulările de curse feroviare vor afecta serios și locuitorii din Odorheiul Secuiesc. În momentul de față, prin gara din Odorhei trec doar patru perechi de trenuri pe zi, dintre care trei fac legătura cu Sighișoara, iar al patrulea se oprește la Cristur.

În urma măsurilor de anulare, vor rămâne doar două perechi de trenuri pe zi. Și așa, numărul lor fusese redus semnificativ încă din 2015, de la retragerea Regiotrans (acum Regio Călători). Oamenii se vor duce din nou la microbuze.

În total, la nivelul SRTFC Brașov vor fi anulate nu mai puțin de 37 de trenuri. Lista lor completă o puteți consulta în facsimilele alăturate.

Cinci trenuri anulate pe trei regionale. Efectul de bumerang

În final, vă prezentăm un document official prin care sunt anulate cinci trenuri de pe reaza a trei regionale de transport feroviar de călători – București, Brașov și Cluj. Unul dintre ele, IR 1632 București Nord-Brașov, va fi anulat pe toată distanța, iar celelalte doar parțial.

Articolul complet