Începând cu 1991 în statele membre ale Uniunii Europene 112 este număr internaționaql de urgență. 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit pentru a contacta serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară din UE. În România a fost lansat în 2005 și este operat de Serviciul de Telecomunicații Speciale. Dintr-o postare ISU de pe pagina de socializare putem înțelege cât de importantă este munca dispecerilor de la 112. Cât de mult contează răbdarea cu care încearcă să realizeze în cel mai scurt timp despre ce este și unde e nevoie de ajutor.
”Cea mai grea misiune a dispecerilor este aceea de a obține datele corecte și concrete de la o persoană aflată într-o suferință sau într-o situație de criză. Deși pare simplu, este extrem de greu să liniștești prin telefon un om aflat într-o situație dificilă, care are urgent nevoie de ajutor, un om care spune doar: ”Arde!” ori ”Accident!” sau de multe ori ”Veniți cât mai repede!” fără a mai putea fi capabil să furnizeze ce s-a întâmplat, unde s-a întâmplat, ce este implicat în eveniment sau oricare alte informații care ar putea oferi autorităților o imagine virtuală asupra evenimentului anunțat. În același timp, în nenumărate cazuri s-a acționat telefonic pentru salvare persoanelor prin numărul unic de urgență 112, până la sosirea echipajelor de intervenție. ”
La mulți ani, salvatorilor!