Șoferii români au devenit tot mai interesați de mărcile chinezești de autoturisme, dar și de unele branduri de tradiție din Europa, controlate de chinezi, cum este „MG”. Numai în primele cinci luni din an, în România, au fost înmatriculate 1.382 de autoturisme chinezești.
Numărul mărcilor chinezești, prezente pe piața locală, a crescut substanțial, în doar un an, de la 9 la 14;
Mașini chinezești |
Total înmatriculări |
Total mărci |
Ianuarie – mai 2025: |
1.382 unități |
14 |
Ianuarie – mai 2024: |
495 unități |
9 |
Sursa: DRPCIV
Mărci de autoturisme chinezești sau branduri europene controlate de chinezi sau în parteneriat cu producători chinezi |
|
Înmatriculate în primele cinci luni din 2025 |
BAIC, DFSK, BYD, Forthing, Geely, GAC, Lynk & Co, Leapmotor, MG, Seres, SWM, Neta, XPENG, Jiayuan |
Înmatriculate în primele cinci luni din 2024 |
BAIC, DFSK, Forthing, MG, Jetour, SWM, Seres, Shineray, Jiayuan |
Sursa: DRPCIV
Pentru moment, în țara noastră, ponderea mașinilor chinezești în totalul autoturismelor noi, aflate la prima înmatriculare, e una redusă: doar 2,5%. Ritmul de creștere este însă cel care atrage atenția.