Centura ocolitoare a Sighișoarei riscă să piardă finanțarea din cauza unui conflict între doi funcționari din Ministerul Transporturilor. Proiectul în valoare de peste 257 de milioane de lei este blocat de mai multe luni, deși există porțiuni care ar putea fi demarate imediat.
Scandalul este între Mara Paraipan, consilier superior de execuție în Ministerul Transporturilor, responsabilă cu autorizarea lucrărilor și Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Deși departamentul de autorizare a cerut refacerea unor porțiuni neconforme din proiect, același departament solicită avizul CNAIR pentru tronsoanele care sunt în regulă, pentru a putea fi începute lucrările parțial, o practică uzuală în astfel de situații.
Directorul CNAIR refuză însă să avizeze începerea lucrărilor pe porțiuni, deși această procedură se aplică în mod curent și la alte proiecte similare, precum DN 71 sau două tronsoane de pe Autostrada A6, unde lucrările au fost demarate în timp ce alte părți se reproiectează.
Proiectul centurii Sighișoarei, contractat în toamna lui 2023 cu asocierea SC CLEAN PREST ACTIV SRL – SC T DANCOR ROMCONSTRUCT SRL – ILCI INSAAT – SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL, prevede un drum de 13 kilometri cu câte o bandă pe sens. Perioada de proiectare a expirat, dar blocările administrative împiedică începerea execuției.
În ultimele șapte luni, consilierul Paraipan a scris 37 de pagini cu observații pentru proiect și a organizat șapte întâlniri de lucru. DRDP Brașov, beneficiarul proiectului, a participat doar la prima ședință din martie și a refuzat să semneze documentele necesare pentru autorizarea lucrărilor.
Cei doi funcționari se acuză reciproc: Pistol pentru abuz în serviciu, iar Paraipan pentru neglijență. Săptămâna trecută, Paraipan a transmis un memoriu către ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, dar situația rămâne blocată.