Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere amână cu încă o lună, până în 30 august, termenul pentru anunțarea constructorului pentru cel mai mare contract licitat până acum – este vorba despre lotul Meseș, licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău (41 km.). CNAIR a prelungit deja de două ori, cu câte o lună, până pe 28 iunie și apoi până în 31 iulie 2024 termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului pentru ,,lotul Meseș”, licitația pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău, acesta fiind cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție.
Contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului-Nușfalău care include și tunelul Meseș de 3 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Vineri, 31 mai 2024 era termenul inițial estimat după contestația WeBuild la Curtea de Apel București împotriva deciziei CNSC, soluție favorabilă Makyol după cum Economedia a explicat aici.
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu mai bine de un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița –Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești. Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș), iar WeBuild începe lotul de 37 km dintre Tigveni și Cornetu pe A1 Sibiu – Pitești cu termen de 45 luni.