Ordonanța stabilește și ce se întâmplă în situația în care sistemul nu funcționează minium 24 de ore.
„În situația în care sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută (…) se suspendă până la repunerea în funcțiune a sistemului”, conform OUG 115/2023.
Documentul stabilește, totodată, că „perioadele de nefuncționare a sistemului național privind factura electronică RO e-Factura vor fi publicate pe paginile de internet ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală și Ministerului Finanțelor”.
În această situație, în care sistemul nu funcționează, se aplică regulile clasice de facturare (cum prevede Codul fiscal – articolul 319). Mai pe scurt, cum se proceda și înainte de apariția e-Factura, cu condiția transmiterii ulterioare, în sistemul național privind factura electronică RO eFactura, a facturilor electronice emise.
„Pentru situația prevăzută se aplică în mod corespunzător prevederile art. 319 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, cu condiția transmiterii ulterioare, în sistemul național privind factura electronică RO eFactura, a facturilor electronice emise”, arată Ordonanța.