Deși românii încă speră să vadă tricolorul în dreptul unui pilot care aleargă în Campionatul Mondial de Formula 1, această premieră se lasă așteptată. Chiar și așa, în 2023, un român va concura într-o cursă care este mai populară ca orice Grand Prix: cursa de 24 de ore de la Le Mans. Filip Ugran, un pilot de doar 20 de ani, va concura pentru cunoscuta echipă Prema în Campionatul Mondial de Anduranță care include și celebra cursă franceză.
Ediția centenară a cursei de 24 de ore de la Le Mans, cea mai cunoscută întrecere de anduranță din lume, va avea un român pe lista de start. Filip Ugran, pilot care tocmai a făcut trecerea la competițiile de anduranță după mai mulți ani petrecuți în monoposturi, va debuta în Campionatul Mondial de Anduranță (FIA WEC) în acest sezon și va lua parte și în cursa de o zi și o noapte ce se desfășoară pe Circuit de la Sarthe. Românul încheie, astfel, o pauză extrem de lungă, căci niciun român n-a mai alergat la Le Mans din perioada interbelică. Am mai avut, însă, români prezenți la start în competițiile suport.
Toți piloții pe care Prema îi aduce în FIA WEC în 2023 – inclusiv foști campioni și piloți din F!
Publicația Autosport.com a prezentat cele două echipaje pe care italienii de la Prema le vor angaja în acest sezon al FIA WEC care va începe în luna martie, în Statele Unite. Astfel, formația care se află în cercul de influență Ferrari, fiind o adevărată pepinieră de talente ce fac parte din Academia constructorului italian, a pregătit un mix de piloți experimentați, dar și debutanți, încercând să bifeze toate căsuțele posibile. Cele două mașini ORECA 07 vor concura la categoria LMP2 care este monopolizată de acest model al constructorului francez care, în trecut, a construit și Dacii de raliu.
Cu cine va concura Filip Ugran la Le Mans
Echipajul cu numărul 9 de concurs va fi format din Bent Viscaal, câștigător de cursă în Formula 3, Filip Ugran și Juan Manuel Correa, fost pilot de dezvoltare al Alfa Romeo în Formula 1. Cel din urmă a revenit în competiții anul trecut după o lungă perioadă de convalescență. Ugran este cel mai tânăr din această tripletă, americanul Correa și olandezul Viscaal având, ambii, 23 de ani. Crescut în italia, Filip a concurat în trecut în Formula 4, Formula 3, și Euroformula Open. El și-a trecut în cont victorii în camipnatul spaniol de Formula 4, dar și cel italian.
Mai recent, în 2022, Ugran a făcut trecerea către prototipuri, o mișcare des întâlnită din partea tinerilor piloți care realizează că nu mai pot continua în drumul către Formula 1 din diferite motive. Românul a bifat două participări în Seria Europeană Le Mans (European Le Mans Series – LMP2) cu un prototip ORECA 07 identic cu cel pe care-l va pilota în toate cele șapte cursele din FIA WEC în acest an. Cu un loc 8 la debut, la Spa-Francorchamps, respectiv un loc 5 pe circuitul Algarve-Portimao, Ugran i-a convins pe cei de la Prema care-i oferă o șansă să se afirme în cadrul echipei care a terminat pe doi la Le Mans anul trecut, la clasa LMP2.
Continuarea pe Wall-Street.ro