Dacă la nivel național, ierarhia televiziunilor se menține aceeași, lună de lună, de aproape 10 ani – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 CNN – în regiunile istorice, sondajele Kantar Media arată un consum diferit de televiziune liniară (pe telecomandă). Adică, televiziunile din top 5 își schimbă locurile de la o regiune la alta.
Iată situația din TRANSILVANIA (universul studiat: 3.996.000 de indivizi).
În Transilvania, Pro TV a fost lider detașat în perioada 1 octombrie – 7 noiembrie 2023, cu un rating mediu de 138.000 de telespectatori pe minut, față de Antena 1 cu o medie de 94.000 de persoane pe minut. Antena 3 (53.000) și România TV (52.000) și-au disputat locurile 4-5 în topul transilvănean, după Kanal D (83.000). O poziție bună a avut televiziunea DigiSport 1 cu o medie de 23.000 de transilvăneni pe minut. Digi24 a ocupat abia locul 11, cu o medie de 16.000 de persoane în timp ce TVR 1 a interesat 9.000 de persoane (locul 13). Programul cu cel mai mare rating: Știrile Pro TV 19, din 7 octombrie: 356.000 de telespectatori pe minut.
Câteva concluzii:
* Televiziunile de divertisment și filme Pro TV, Antena 1 și Kanal D se află în lista primelor opțiuni ale telespectatorilor din fiecare regiune istorică. În decursul anilor, și-au format un grup de telespectatori captivi pe telecomandă.
* Televiziunile de știri înregistrează ratinguri reduse în fiecare regiune, o dovadă că publicul se îndreaptă către online. Totuși, România TV și Antena 3 CNN construiesc agenda știrilor în fiecare zonă.
* Televiziunile Happy Channel (public feminin) și Antena Stars (tabloid), deținute de Intact Media Group (familia Dan Voiculescu), sunt prezent în opțiunile telespectatorilor din fiecare regiune.
* TVR 1, principala televiziune a Societății de Televiziune, are o audiență mică spre foarte mică în toate regiunile istorice. Celelalte televiziuni ale SRTV nici nu contează în sondajele de audiență.
* DigiSport 1 este cea mai urmărită televiziune de sport în fiecare zonă.
* Serialul „Las Fierbinți” are succes de audiență în Dobrogea, București, Muntenia și Oltenia.
* Film Cafe, Pro Cinema și AMC sunt singurele televiziuni de filme care apar în topul 15 audiență în regiunile analizate.
Concluzia finală: consumul TV scade încet, dar televiziunea nu va muri prea curând – cum îi cântă unii prohodul.
Citeşte întreaga ştire: Care sunt televiziunile cu cele mai mari audiențe în fiecare regiune istorică a României. Surprizele din nord-vestul țării