Proiect: 160 de locuri de parcare cu plată la Platoul Cornești și extinderea Zonei II
Proiect: 160 de locuri de parcare cu plată la Platoul Cornești și extinderea Zonei II

Proiect: 160 de locuri de parcare cu plată la Platoul Cornești și extinderea Zonei II

Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureș urmează să dezbată, într-o viitoare ședință ordinară, o propunere privind modificarea regulamentului de funcționare a parcărilor publice cu plată.

Potrivit proiectului de hotărâre, la regulamentul aprobat în martie 2023 privind exploatarea parcărilor cu plată, se propune completarea cu o nouă zonă tarifară, respectiv Zona III – Platoul Cornești, unde ar urma să fie amenajate 160 de locuri de parcare cu plată. Această măsură vizează reglementarea parcării în una dintre cele mai aglomerate zone de recreere ale orașului.

De asemenea, proiectul prevede extinderea Zonei II (semicentrale) prin adăugarea a 1.338 de locuri de parcare noi pe arterele Bulevardul Pandurilor, Bulevardul 1848, Bulevardul 1 Decembrie 1918 și Aleea Carpați.

Programul și tarifele de taxare

O altă noutate propusă constă în modificarea programului de taxare a parcărilor cu plată. Pentru zonele 0 (ultracentrală), I (centrală) și II (semicentrală), parcarea ar urma să fie taxată de luni până vineri, între orele 08:00 și 18:00, iar în weekend parcarea rămâne gratuită.

În schimb, în Zona III – Platoul Cornești, taxarea ar urma să fie aplicată zilnic, cu un program sezonier:

  • între 1 mai și 30 septembrie, între orele 08:00 și 20:00,
  • între 1 octombrie și 30 aprilie, între orele 08:00 și 18:00.

Propunerea urmează să fie supusă dezbaterii și aprobării în Consiliul Local, iar dacă va fi adoptată, implementarea va reveni Serviciului Public Administrația Domeniului Public și S.C. Administrator Imobile și Piețe S.R.L. Hotărârea va fi transmisă Prefecturii Județului Mureș pentru controlul legalității.

Autoritățile locale menționează că această inițiativă face parte dintr-un efort mai amplu de organizare și eficientizare a parcărilor în oraș, cu scopul de a fluidiza circulația și de a crea un cadru coerent de utilizare a locurilor de parcare. În același timp, se așteaptă ca discuțiile publice și punctele de vedere ale cetățenilor să fie luate în calcul înainte de adoptarea finală a modificărilor.