Serviciul electronic „Atestare domiciliu/reședință” – disponibil pe platforma HUB Servicii a MAI
Serviciul electronic „Atestare domiciliu/reședință” – disponibil pe platforma HUB Servicii a MAI

Serviciul electronic „Atestare domiciliu/reședință” – disponibil pe platforma HUB Servicii a MAI

Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș aduce Ia cunoștința persoanelor interesate, informații cu privire operationalizarea pe platforma HUB Servicii a M.A.I. a serviciului electronic ”Atestare domiciliu/reședință”, atât pentru valorificarea intereselor cetățeanului român la autoritățile publice ori private din România sau, după caz, din străinătate, prin intermediul căruia poate obține ”Certificatul privind domiciliul/reședința înregistrat/ă în Registrul Național de Evidență a Persoanelor.”

Prima versiune a acestui serviciu va permite obținerea unui certificat în limba română, iar ulterior va fi disponibilă o versiune multilingvă pentru a putea fi folosit de cetățenii români în alte țări din Uniunea Europeană, fiind semnat cu un certificat calificat recunoscut Ia nivelul Uniunii Europene.

De asemenea, documentul prin care se atestă domiciliul/reședința poate fi solicitat de cetățenii români și prin prezentarea persoanei interesate Ia orice serviciu public comunitar de evidență a persoanelor, prezentând documentul de identitate aflat în valabilitate, iar pentru minorii care nu dețin act de identitate se prezintă certificatul de naștere în original.