Platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu prin care și-a propus să aducă în prim plan informații despre siguranța rutieră pietonală în România.
Analiza, care s-a concentrat asupra comportamentului și a percepției pietonilor în ceea ce privește respectarea regulilor de siguranță rutieră și pedestră în contextul specific al comunității locale, arată că aproape 60% dintre respondenți merg pe jos peste 30 minute zilnic, însă doar 12% dintre aceștia se simt în siguranță ca pietoni în orașul lor de reședință. În același timp, peste 30% dintre participanții la studiu au declarat că se simt parțial sau deloc în siguranță.
Studiul a evidențiat comportamente neregulamentare atât din partea pietonilor, cât și a șoferilor. Peste 60% dintre respondenți au observat șoferi care încalcă regulile rutiere, iar jumătate dintre aceștia au remarcat și comportamentul neglijent al pietonilor, cum ar fi traversarea străzii în ciuda semaforului roșu sau galben.
Cifrele arată, de asemenea, că traversarea neregulamentară a străzii se situează în topul comportamentelor negative, cu o pondere de 67,7%. Printre motivele care determină pietonii să traverseze neregulamentar se numără prezența unei străzi complet libere (în peste 70% dintre cazuri), distanța mare până la trecerea de pietoni (47,5%) și presiunea timpului (29%). În opinia respondenților, principala cauză a accidentelor rutiere este neatenția pietonilor (80,4%), urmată de viteza excesivă a vehiculelor și comportamentul neglijent al șoferilor.
Potrivit studiului, deși o parte dintre români sunt conștienți de statistici și de riscurile la care se expun, mulți dintre ei aleg în continuare, din grabă sau comoditate, să nu respecte regulile de traversare a străzii.
Totodată, o pondere de 36,3% consideră eficiente campaniile de conștientizare a riscurilor și declară că i-ar motiva să respecte mai strict regulile alături de prezența mai multor treceri de pietoni și amenzi mai mari.
Rezultatele acestui sondaj furnizează o perspectivă clară asupra situației actuale și constituie un punct de plecare esențial pentru inițiativele de îmbunătățire a siguranței în trafic.
Răspunsurile au fost colectate de la 808 respondenți, la nivel național, în perioada 17 – 24 aprilie 2024. Rezultatele obținute au o eroare de maxim 3,4% pentru un interval de încredere de 95%.
Platforma de responsabilitate socială KilometrulBine, cu susținerea Dacia, va demara campania de conștientizare și responsabilitate rutieră „Primul Pas Contează”, care își propune să atragă atenția asupra unor comportamente nesigure în trafic și să încurajeze pietonii să adopte un comportament responsabil alegând conștient să respecte regulile de siguranță.
Sursa: economica.net
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.